Commemoració del 80è aniversari de la fi de la Guerra Civil

By 23 de gener de 2019Altres

Garriguella commemorarà el 80è aniversari de la fi de la Guerra Civil amb un acte el 10 de febrer al celler Mas Llunes.

En motiu del 80è aniversari del final de la Guerra Civil, el diumenge 10 de febrer de 2019, a les 11 h del matí, tindrà lloc una taula rodona al celler per parlar de l’últim combat aeri de Catalunya, que va tenir lloc al camp d’aviació de Garriguella-Vilajuïga el 6 de febrer de 1939.

L’acte, organitzat pel celler i l’Ajuntament de Garriguella i coordinat per l’historiador David Garcia Algilaga, pretén posar en valor el patrimoni històric del territori i recordar els fets que van ocórrer en aquell darrer combat, protagonitzat per Josep Falcó i els Messers de la Legió Còndor.

A la taula rodona, moderada per l’escriptor i professor de literatura J.M. Soldevilla, hi intervindran Roberto Plà, coronel de l’EA i estudiós de l’aviació, coautor d’Aeròdroms republicans de Girona 1936-1939; José Antonio Chicharro, veterà aviador propietari d’alguns avions històrics en vol; Josep Playà, periodista garriguellenc, autor d’articles sobre Josep Falcó; Joaquim Soler, garriguellenc, autor d’un article sobre l’aeròdrom; David Gesalí, historiador, especialista en aviació i en la Guerra Civil, coordinador d’Aeròdroms republicans de Girona 1936-1939, i David Íñiguez, historiador, especialista en aviació i en la Guerra Civil.

L’acte finalitzarà amb un aperitiu per a tots els assistents.

Leave a Reply